Haptyczne doświadczania historyka sztuki...Obiekt/obraz industrialny Gerarda Kwiatkowskiego
Main Article Content
Abstrakt
W tekście analizie poddany zostaje obraz Gerarda Kwiatkowskiego Bez tytułu, przechowywany
w Centrum Sztuki Galeria EL w Elblągu. Autorka wskazuje na jego warstwę materialną,
która wiąże go z techniką kolażu, szczególnie z taką jego formą, jaką zainicjowali kubiści
oraz z nurtem malarstwa materii ze względu na ujawniającą się w nim pochwałę środowiska
industrialnego. Ponadto przygląda się różnym momentom rozwoju historii sztuki,
podkreślając znaczenie dotyku w recepcji dzieła sztuki. Inspiracją do napisania tego tekstu
była IX Międzynarodowa Konferencja Szkoleniowo-Naukową z cyklu „Psychiatria i Sztuka”,
zorganizowana przez prof. Grażynę Borowik na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie
w 2018 roku, pod hasłem Dlaczego kolaż?
Article Details
Wydawca „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica” jest upoważniony do korzystania oraz do rozpowszechniana wszystkich opublikowanych w czasopiśmie materiałów na podstawie umowy licencji niewyłącznej nieograniczonej w czasie - zawartej uprzednio na czas nieoznaczony każdorazowo z autorem/ką konkretnego utworu na określonych w tamtejszej umowie polach eksploatacji.