Zasady recenzowania i ghostwriting
- Wszystkie teksty nadesłane do redakcji są recenzowane.
- Proces recenzyjny nadzorują redaktorzy tematyczni, czyli członkowie kolegium redakcyjnego, specjalizujący się w problematyce poruszanej w danym artykule.
- Redaktor tematyczny powołuje dwóch recenzentów zewnętrznych (spoza jednostki, w której zatrudniony jest autor), którzy niezależnie oceniają dany numer.
- Recenzenci podejmują decyzję o zakwalifikowaniu tekstu do druku, biorąc pod uwagę m.in., nowatorskie ujęcie tematu, uwzględniające bieżącą literaturę przedmiotu, zastosowanie adekwatnej metodologii, oraz wkład wniosków w stan badań.
- Każda recenzja ma formę pisemną i musi się kończyć jednoznacznym wnioskiem o dopuszczeniu publikacji do druku, bądź jej odrzuceniu.
- Ostateczną decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu tekstu podejmuje redaktor tematyczny na podstawie dwóch pisemnych recenzji zewnętrznych.
- Recenzenci i autorzy nie znają swoich tożsamości (double-blind review process).
- Recenzje są tajne. Redakcja nie ujawnia treści recenzji autorom, ani drugiemu recenzentowi
- Wszystkie artykuły publikowane są w piśmie bezpłatnie
Wyjaśnienie dotyczące „ghostwriting”
- Od autorów publikacji wymaga się podania współautorstwa i wkładu pracy wszystkich autorów, także inspirujących tekst i wykorzystanych w tekście (z podaniem ich uczelnianej afiliacji), przy założeniu podstawowej odpowiedzialności autora zgłaszającego artykuł.
- Redakcja dokumentuje wszelkie przejawy nierzetelności naukowej (w szczególności przypadki „ghostwriting”) oraz łamania zasad etyki i zawiadamia o nich odpowiednie podmioty.