„Łuk, który czekał na tęczę”. Badanie fenomenu uczestnictwa w projektach sztuki w przestrzeni publicznej
Main Article Content
Abstrakt
W artykule postaram się, za Miwon Kwon, zdefiniować pojęcie sztuki w przestrzeni publicznej i przywołam biografie jej wybranych realizacji. Wskażę na to, jak istotnym kryterium wpływającym na ich ocenę jest stopień zaangażowania publiczności. Pokażę, w jaki sposób do zbadania fenomenu uczestnictwa w projektach sztuki w przestrzeni publicznej można zastosować perspektywę antropologiczną reprezentowaną przez Alfreda Gella. Rozważania zilustruję przykładami zaczerpniętymi z moich badań nad fenomenem rzeźby Tęcza Julity Wójcik postawionej w latach 2012–2015 na placu Zbawiciela w Warszawie. Odniosę się też do filmu dokumentalnego pt. Punkt zapalny w reżyserii Wojciecha Jankowskiego z 2019 r.
Article Details
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Wydawca „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica” jest upoważniony do korzystania oraz do rozpowszechniana wszystkich opublikowanych w czasopiśmie materiałów na podstawie umowy licencji niewyłącznej nieograniczonej w czasie - zawartej uprzednio na czas nieoznaczony każdorazowo z autorem/ką konkretnego utworu na określonych w tamtejszej umowie polach eksploatacji.